Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- pedagogiek --- Didactics of primary education --- omgangskunde --- 467 ) Kinderen met gedragsproblemen --- gevoelens --- onderwijsmethode --- sociale vaardigheden --- zelfbeeld --- D100381.jpg --- Communicatie ; onderwijs
Choose an application
Help pubers bij het vinden van hun eigen identiteit. Pubergedrag is slechts het topje van de puberijsberg. Onder de waterlijn liggen gevoelens, behoeften, kwaliteiten en talenten. Dit boek leert docenten hoe ze jongeren kunnen helpen die te herkennen en zo wezenlijk contact te maken. Naast heldere theorie en veel voorbeelden en oefeningen biedt het een volledige werkmethode voor de (mentor)lessen. Scholieren groeien op in een heel andere wereld dan de generaties voor hen. Van docenten vereist dit een ander soort vaardigheden. Effectief en affectief lesgeven aan pubers gaat over de affectieve, 'zachte' kant van het onderwijs en geeft een antwoord op vragen als: hoe zorg ik ervoor dat de jongere zich gezien en veilig voelt? Hoe kan ik hem inspireren en motiveren? Hoe help ik hem met problemen?
Communicatie ; onderwijs - Puberteit - Secundair onderwijs ; didactiek. --- Educational sciences --- puberteit --- lerarenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- communicatie --- lesgeven --- SO (secundair onderwijs) --- Teaching --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Teacher-student relationships --- PXL-Education 2016 --- onderwijsbegeleiding --- onderwijseffectiviteit --- werkvormen --- communicatietechnieken --- didactische werkvormen --- didactiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek ; secundair onderwijs --- 454.21 --- Lesgeven --- Pedagogiek --- Docenten --- mentor --- Didactiek --- 370 --- Secundair onderwijs --- Pubers --- Onderwijspsychologie --- Klassenmanagement --- 370.02 --- Puber --- Internationalisering --- Communicatie ; onderwijs --- Puberteit --- Secundair onderwijs ; didactiek
Choose an application
De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)
Communicatie --- #SBIB:316.334.1O420 --- communicatie --- omgangsvormen --- klasmanagement --- 454.22 --- Behoeften --- Erkennen --- Klasgroep --- Negeren --- Omgangsvormen --- Onderwijs --- Regels --- Verwerpen --- 419.3 --- Communicatie ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- 061226.jpg --- Onderwijs: communicatie --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
In dit boek schetst Piet Vandebriel in drie grote thema's hoe de dialoog met een kind best wordt aangepakt. In het eerste thema wordt verduidelijkt op welke wijze kinderen van volwassenen verschillen. De focus ligt daarbij op de ontwikkeling die een kind doormaakt, en hoe dit zich laat zien in de concrete realiteit. Het tweede thema zet de contouren van een goed gesprek uit. Hoe organiseren we het? Wat is nodig om het vlot te laten lopen? En hoe moeten een aantal dingen bekeken, geanalyseerd en geïnterpreteerd worden? Het derde thema spitst zich toe op het gesprek zelf. Hoe beginnen we eraan, wat zeggen we best wel en, vooral, best niet. En hoe implementeren we alles waar vooraf aan werd gedacht? Om het geheel te illustreren, is het boek doorspekt met talrijke concrete voorbeelden. (Bron: covertekst)
Communicatie ; kinderen. --- Communicatie ; onderwijs --- Leerling-leraarrelatie --- 474.23 --- Gesprekstechnieken --- Leerlingbegeleiding --- Relatie leraar-leerling --- Zorgverbreding --- communicatie --- Gesprekstechnieken ; basisonderwijs --- Gesprekken met kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Didactische principes --- orthopedagogie --- orthopedagogische hulpverlening --- ontwikkelingspsychologie --- PXL-Healthcare 2017 --- Kinderen --- Gesprekken --- Gespreksvoering --- Praten met kinderen --- PXL-Handboeken --- Kind --- Gesprek --- Praten --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek gaat dieper in op de interactie tussen leraar en leerling. De verschillende hoofdstukken bevatten zowel wetenschappelijke inzichten als praktijkvoorbeelden. Eerst wordt het begrip pedagogische tact uitgediept. Vervolgens gaat het boek in op de vraag hoe je pedagogische tact kunt ontwikkelen en wordt een heel traject beschreven voor het verbeteren van je keuzes en handelen. Hierbij komt ook pedagogische intuïtie aan bod.
pedagogisch klimaat --- Teacher education. Teacher's profession --- Educational sciences --- leraren-leerling relatie --- Communicatie ; onderwijs --- Sociale vaardigheden ; leraren --- Leerling-leraarrelatie --- Education --- Philosophy --- Teacher-student relationships --- Effective teaching --- 371.13 --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 37.064 --- Klasklimaat --- Pedagogische tact --- Relatie leraar - leerling --- #KVHB:Pedagogie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Jezelf veilig en verbonden voelen op school. Dat is het klimaat waarin leerlingen en leraren het beste van zichzelf kunnen geven. Positieve relaties vormen daarvoor het uitgangspunt. Herstelgericht handelen helpt om die positieve relaties op te bouwen, te bestendigen en in geval van conflicten weer te herstellen.Hoe kunnen conflicten op school en in de klas worden voorkomen? De basis vormt een herstelgerichte visie en houding. Het boek illustreert dit met tal van voorbeelden, tips en tools, waaronder het gebruik van proactieve cirkels. De aanpak van grensoverschrijdend gedrag en conflicten komt vervolgens aan bod. De auteurs beschrijven gedetailleerd alle mogelijke herstelgerichte methodieken. Tot slot schetst het boek hoe een school concreet van een sanctionerend naar een herstelgericht beleid kan overgaan.Op basis van een jarenlange enthousiaste praktijk binnen scholen en geïnspireerd door vele leerkrachten, directies en leerlingen, vertellen de auteurs over:leiderschap dat verbindend is,de kracht van waarden en normen die door de hele schoolgemeenschap bepaald worden,het versterken van leerprocessen met maximale betrokkenheid van elke leerling in de klas,conflicten die kansen worden om te leren en om empathie te ontwikkelen,de kracht van het ?samen?-verhaal tussen leraren, leerlingen en ouders.https://gompel-svacina.eu/product/herstelgericht-handelen-groeikansen-voor-de-hele-school/
Conflicthantering ; onderwijs --- Verbondenheid --- Conflicten (conflicthantering) --- Herstelgericht werken --- Conflicthantering --- Schoolcultuur --- Klasklimaat --- Tucht --- Onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- schoolklimaat --- leraren-ouders relatie --- conflicthantering --- leraren-leerling relatie --- pedagogisch klimaat --- schoolproblemen --- herstelbemiddeling --- Klassfeer --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 465 --- Schoolklimaat --- Communicatie onderwijs. --- Conflicthantering onderwijs. --- Herstelgericht werken. --- Orde houden onderwijs.
Choose an application
Communicatie bestaat voor 7% uit woorden en voor 93% uit non-verbale aspecten. In dit boek ontleedt Pieter De Smet niet alleen je lichaamstaal, hij onderwerpt ook je verbale communicatie aan een grondige analyse. Het resultaat? Een waaier aan tips en tricks in functie van een optimale info-overdracht én -ontvangst.
Communicatie --- Lichaamstaal. --- Onderwijs. --- lichaamstaal --- Pragmatics --- onderwijsstijlen --- Semiotics --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- lichaamshouding --- Teaching --- onderwijs --- leraren-leerling relatie --- Non-verbale communicatie --- Communicatie ; onderwijs --- Nonverbal communication --- 800.95 --- communicatie --- 415.2 --- conflicthantering --- 305.8 --- Lichaamstaal --- Verbale communicatie --- 450.49 --- Conflicthantering --- Onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- 415.3 --- communicatie (leesbaarheid) --- 800.95 Non-verbale communicatie --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Communicatie ; algemeen --- Overige onderwerpen --- Semiotiek --- Massacommunicatie --- Pragmatiek --- PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden --- Didactiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational sciences
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Netherlands --- Mondelinge communicatie ; onderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Dutch language --- -Dutch language --- -Public speaking --- -#KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- 001.817 --- 374 --- 808.5 --- Nederlands --- communicatie --- didactiek --- mondelinge communicatie --- presentaties --- spreekvaardigheid --- 485.15 --- Nederlands: didactiek secundair onderwijs: taalvaardigheid --- Public speaking --- Oral communication --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Spoken Dutch --- Study and teaching (Secondary) --- -Study and teaching (Secondary) --- -Kunst of techniek van mondelinge expressie --- Study and teaching --- Nederlandse taal --- Spoken Dutch. --- didactiek. --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- Kunst of techniek van mondelinge expressie
Choose an application
De wereld rond is een thematische methode en onderdeel van Het ei van Columbus, een serie van 4 zelfstandige methoden voor wereldoriëntatie. Jaarlijks een aantal themas waarin de wisselwerking tussen mens, samenleving en natuur centraal staan. Binnen deze thema's komen de volgende vormingsgebieden aan bod: consumenteneducatie, ontwikkelingseducatie, sociale redzaamheid, vredesopvoeding, gezondheidseducatie, milieu-educatie en techniekeducatie. Met De wereld rond leren kinderen informatie te verzamelen en te verwerken. Ze wisselen meningen uit, heroverwegen hun mening, verwoorden hun keuze en leren te handelen naar die keuze. Zo leren ze om te gaan met belangentegenstellingen binnen thema's uit hun dagelijkse werkelijkheid, zoals de keuze voor levensmiddelen.
371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- 4e leerjaar l.o. --- Afval --- Brug --- Communicatie --- Eiffeltoren --- Eten --- Gemeente --- Katoen --- Kleding-produktiewijze --- Kopen --- Kunst-kinderen --- LO --- Reclame --- Wonen --- Afval ; sorteren --- Basisonderwijs --- Bouwen ; 2de graad l.o. --- Communicatie ; onderwijs --- Gemeentebesturen --- Grondstoffen --- Handel --- Reclame ; jongeren --- Recycleren --- Schoonheid --- Verkiezingen --- Voeding --- Wereldoriëntatie --- Bouwwerken --- Gemeenten --- Kunstbeschouwingen --- Materialen --- Wereldoriëntatie: basisschool --- Zelfredzaamheid --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar l.o --- Bouwen ; 2de graad l.o --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
Er is geen gebied waarin zoveel goed of fout kan gaan als in communicatie. Elkaar begrijpen is een kiem van inspiratie. Niet begrepen worden een bron van frustratie. Effectief met elkaar communiceren is behoorlijk lastig. Want hoe zorg je ervoor dat de ander snapt wat jij wilt zeggen? Terwijl het voor jou toch heel duidelijk is wat je zegt. Gedrag lokt emotie uit. Het blijkt nog een hele kunst om effectief met elkaar te communiceren, zonder elkaar te veroordelen, in verwijten te vervallen of elkaar in de haren te vliegen. Als dat wel gebeurt is het zinvol om je communicatiestijl te veranderen.Luisteren we aandachtig genoeg om echt te begrijpen wat de ander zegt? Durven we te zeggen wat er echt toe doet? Begrijpen we waarom we steeds in ineffectieve patronen terechtkomen? Goede communicatie op school is een win-win situatie voor alle betrokkenen. Het is het fundament en het zijn de bouwstenen van betekenisvolle relaties. Effectief communiceren is een vaardigheid waar je je hele leven plezier aan beleeft!Bron: https://www.lannoo.be/nl/communicatie-zonder-frustratie-het-onderwijs
454.22 --- onderwijsstijlen --- didactiek --- communicatie --- management --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Communicatie ; onderwijs --- Communicatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Geweldloze communicatie --- Kinderen --- Jeugd --- Probleemgedrag --- Trauma --- Relatie leraar - ouder --- onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- interpersonele communicatie --- leraren-leerling relatie --- lerarenberoep --- pedagogiek --- communicatiesociologie --- communicatiepsychologie --- communicatievaardigheden --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijskunde --- gespreksvaardigheden --- 316:77 --- 316:77 Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie --- Sociologie --(algemeen)-:-Fotografie --- Communicatie in het onderwijs --- 371.39 --- Gesprekstechniek --- Kind --- Psychotrauma --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Relatie leraar-leerling --- 370.030 --- 371.213
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|